Пам’ятка для педагога
- Моделюйте спілкування не «від себе», а від дітей – з огляду на їхні запити та потреби.
- Орієнтуйте своє педагогічне мовлення на конкретну дитину, а не на абстрактну групу.
- Використовуйте різні види і моделі спілкування.
- Постійно враховуйте психологічний стан кожної дитини й колективу і в цілому. Намагайтеся зрозуміти настрій аудиторії і на цій основі моделюйте спілкування.
- Постійно аналізуйте свої дії та вчинки.
- Умійте слухати дітей, зважайте на їхню думку.
- Будьте ініціативним у спілкуванні.
- У процесі спілкування враховуйте стать вихованців.
- Якомога частіше усміхайтеся, це викликає позитивні емоції.
- Частіше висловлюйте схвалення, заохочення.
- Враховуйте соціально-психологічне зростання дітей.
- Враховуйте індивідуальні особливості, темперамент та характер дошкільників.
- Окремо обдумайте характер спілкування із важко виховуваними дітьми.
- Уникайте штампів, постійно шукайте нові форми, засоби і методи роботи.
- Долайте негативні установки щодо конкретної дитини.
- Уникайте абстрактної критики, оскільки це породжує опір.
- Уникайте конфліктних ситуацій.
- Не принижуйте людської гідності своїх вихованців.
- Не залишайте поза увагою «незручних» дітей. Спілкування має бути систематичним.
- Не зловживайте своїми перевагами керівника –вихователя.