Правила педагогічного спілкування

Пам’ятка для педагога
  • Моделюйте спілкування не «від себе», а від дітей – з огляду на їхні запити та потреби.
  • Орієнтуйте своє педагогічне мовлення на конкретну дитину, а не на абстрактну групу.
  • Використовуйте різні види і моделі спілкування.
  • Постійно враховуйте психологічний стан кожної дитини й колективу і  в цілому. Намагайтеся зрозуміти настрій аудиторії і на цій основі моделюйте  спілкування.
  • Постійно аналізуйте свої дії та вчинки.
  • Умійте слухати дітей, зважайте на їхню думку.
  • Будьте ініціативним у спілкуванні.
  • У процесі спілкування враховуйте стать вихованців.
  • Якомога частіше усміхайтеся, це викликає позитивні емоції.
  • Частіше висловлюйте схвалення, заохочення.
  • Враховуйте  соціально-психологічне зростання дітей.
  • Враховуйте індивідуальні особливості, темперамент та характер дошкільників.
  • Окремо обдумайте характер спілкування із важко виховуваними дітьми.
  • Уникайте штампів, постійно шукайте нові форми, засоби і методи роботи.
  • Долайте негативні установки щодо конкретної дитини.
  • Уникайте абстрактної критики, оскільки це породжує опір.
  • Уникайте конфліктних ситуацій.
  • Не принижуйте людської гідності своїх вихованців.
  • Не залишайте поза увагою «незручних» дітей. Спілкування має бути систематичним.
  • Не зловживайте своїми перевагами керівника –вихователя.