Корекція рухових порушень постави

Чому у сучасних дітей часто спостерігається порушення постави? Очевидно, до числа найважливіших причин слід віднести високий відсоток народжуваності ослаблених дітей, скорочення рухової активності через пріоритету «інтелектуальних» занять і, як наслідок, зниження м'язового тонусу, а також загальна слабкість м'язів, нездатних утримувати поставу в правильному положенні. Важливо якомога раніше почати профілактику дефектів постави і корекцію наявного виду її порушення, щоб у школі в дитини не виникли підвищена стомлюваність, головний біль та біль у м'язах тулуба.

Постава формується з самого раннього дитинства і залежить від гармонійної роботи м'язів, стану кісткової системи, зв'язкової-суглобного і нервово-м'язового апарату, рівномірності їх розвитку, фізіологічних вигинів хребта. Слабкий фізичний розвиток дитини веде до порушень постави, а порушення постави ускладнюють роботу внутрішніх органів, що призводить до подальшого погіршення фізичного розвитку.

Слід пам'ятати, що лікувати завжди важче, ніж попередити розвиток патологічного процесу. Девізом лікувальної фізкультури став афоризм Тіссо: "Рух може замінити різні ліки, але жодні ліки не в змозі замінити рух".

У нашому дитячому садку створені всі умови для систематичного, профілактичного впливу на зростаючий організм дитини. Протягом усього дня в групі підтримується оптимальний руховий режим: фізкультурні заняття, фізкультхвилинки, рухливі ігри, пальчикова гімнастика, ігри на свіжому повітрі. Формувати в дітях бажання бути здоровими ми починаємо з бесід про поставу.
Фізінструктор  розповідає, яка постава вважається правильною, які бувають види її порушень, як важливо коригувати свою поставу для нормального функціонування внутрішніх органів і систем. На перших заняттях потрібно навчити дітей правильно приймати основні вихідні положення лежачи на спині і животі, сидячи на гімнастичній лаві, стоячи. У кожному наступному занятті згадуємо все, що пройшли на попередньому. В ігровій формі діти знайомляться з будовою свого тіла, призначенням органів і систем, з тим, що корисно і що шкідливо для організму. Їх вчать елементарним навичкам догляду за собою і надання першої медичної допомоги. Ці заняття мають величезне значення для виховання потреби у здоровому способі життя. Отримані навички діти закріплюють в сюжетно-рольових іграх, в самостійній діяльності. Проводяться ігри для зміцнення м'язової системи, навичок правильної постави, профілактики плоскостопості. Важливо знати, що плоскостопість навіть можна попередити за допомогою профілактичних заходів.

Для лікування і профілактики плоскостопості застосовується цілий ряд методів. Діти на заняттях лікувальною гімнастикою займаються босоніж. Це надає не лише оздоровче, а й загартовуючий вплив. Для зміцнення м'язово-зв'язкового апарату гомілковостопного суглоба і стопи рекомендуються різні види ходьби: по піску, ребристим і ортопедичним доріжках, масажним коврикам, по похилій площині. Стопа при цьому рефлекторно «підбирається», відбувається активне формування склепінь. У результаті зменшуються і припиняються болі в ногах, відновлюється ресорна функція стопи, крім того, підвищується загальний тонус організму, зміцнюються ослаблені м'язи ніг, тренується координація рухів, формується правильна і красива хода.

Кожен люблячий батько хоче бачити свою дитину щасливою. При цьому мається на увазі, що щаслива дитина це людина фізично здорова і міцна, розумово і естетично розвинена, що володіє різноманітними практичними вміннями, які допоможуть утвердитися в житті, досягти успіху, бути коханим оточуючими. Тому в дошкільному навчальному закладі необхідний пошук нових підходів до оздоровлення дітей, що базуються на багатофакторному аналізі зовнішніх впливів, моніторингу стану здоров'я кожної дитини, облік та використання особливостей його організму, індивідуалізації профілактичних заходів, створення певних умов.

Необхідно встановити єдність в підході до зміцнення здоров'я дітей в дитячому садку і вдома. З цією метою ми регулярно проводимо батьківські збори, консультації, відкриті перегляди занять, спільні заняття ЛФК, спортивні дозвілля, свята і розваги. Батьки беруть активну участь у створенні розвиваючого середовища в групі, виготовленні ортопедичних доріжок. Ставлення батьків до фізичного виховання, до захоплення дітей рухливими іграми і вправами впливає на формування дитячих інтересів і переваг. Про це ми повинні постійно нагадувати батькам, спонукаючи їх до спільних занять з дітьми ранковою гімнастикою, іграми і вправами.

Цілі нашої роботи: оздоровлення підростаючого покоління; створення умов для охорони та зміцнення здоров'я дітей; формування ціннісного ставлення дітей до здоров'я та здорового способу життя, профілактика захворювань опорно-рухового апарату дітей.