Заохочуйте дитину до самостійного продукування ідей:
- Не нав’язуйте дитині ставлення до будь-чого, не просіть повторювати думки, висловлені іншими
- Схвально сприймайте ідеї дитини, навіть якщо вони здаються вам дивними
- Плекайте допитливість дитини, намагайтеся завжди відповідати на її запитання
- Поважайте ставлення дитини до певної проблеми
Підтримуйте схильність дитини до самостійної творчої діяльності:
- Створіть для дитини затишне й безпечне місце для її творчих пошуків
- Допомагайте дитині, лише якщо вона просить про це або ви побачили, що вона потребує допомоги
- Не глузуйте з образів, створених дитиною
- Давайте дитині можливість побути наодинці, дозволяйте вільно займатися своїми справами
Творіть разом із дитиною:
- Станьте для дитини колегою по творчості,
- Рівноправним учасником творчого процесу
- Не нав’язуйте дитині «програму» створення образів, манеру виконання, тощо
- Підтримуйте позитивний емоційний лад у себе і в дитини під час творчої роботи¸ висловлюйте радість, віру в сили та можливості дитини
Підкреслюйте цінність кожного моменту діяльності дитини:
- Приділяйте увагу насамперед організації процесу, а не лише результатам
- Не «поліпшуйте» творчу роботу дитини
- Заохочуйте дитину покладатися в процесі пізнання і творчості на інтуїцію та ризик – найвірогідніше, саме це допоможе їй зробити справжні відкриття
- Не заважайте дитині робити по-своєму
Урізноманітнюйте діяльність дитини:
- Організовуйте інтегровані заняття аби запобігти одноманітності створюваних дитиною образів, інтелектуальній перевтомі та перенапруженню
- Заохочуйте дітей до спонтанних, вільних проявів творчості під час будь-якої діяльності – пропонуйте виконувати малюнки, створювати словесні та звукові образи, шукати незвичайні способи використання предметів
Умійте бачити в дитині
неповторну індивідуальність з усім розмаїттям якостей і властивостей, а саме на цій основі
моделюйте стратегію виховання обдарованої особистості!