Мета: Поглиблювати знання дітей про рідний край; дати знання
про рідне село, як місце, де народились і живуть; формувати знання про історію
села, його жителів; виховувати бажання прикрашати своє село, оберігати його
красу, дотримуватись правил його співжиття.
Матеріал: Фото-ілюстрації
про Рокитне.
Хід заняття
Привітання: Хай
усмішка буде у кожній долоньці,
Мов проміння теплого сонця.
А наше заняття хай цікавим стане
Про нього розкажете татові й мамі.
- Діти, сьогодні до нас в гості завітала лялька
Наталка (лялька
в національному
одязі). Дававайте з нею привітаємось.
Діти:
Добрий день.
- Давайте розглянемо одяг, в який убрана лялька. (Діти розглядають одяг
Наталки –
сорочка, спідниця, віночок)
- А хто знає, у якій
країні це є національним одягом?
- Молодці, в Україні. А як
називаються люди, які
тут живуть?
- Діти, наша країна дуже
велика, а складається вона із міст і сіл, а нам найрідніша земля де народились
з вами ми. А зараз послухайте вірш П. Бров-ка « Рідна земля»
Скільки погляду стане –
Пущі, села, поля…
Ось вона перед
нами –
Наша ненька
земля.
Я свою батьківщину
Усім серцем
люблю.
Хто ж не любить єдину
Рідну матір свою?
- А народились ми з вами в
мальовничому українському селі Рокитне.
Дидактична вправа «Село яке?» Скажемо
гарні слова – компліменти про Рокитне, яке воно? (гарне, красиве, зелене, рідне, мальовниче, чарівне, святкове, затишне).
- А звідки можна дізнатися
про село?
(з
газет, книжок, інтернету, почути по радіо, побачити по телевізору).
- Діти, давайте з вами сядемо в
чарівний автобус, візьмемо
з собою ляльку Наталку і здійснимо подорож по рідному селі. (Перегляд слайдів)
- Що ми, діти, бачимо? (дитячий садок, школа, будинок культури, церква, стадіон, ставок, міст через річку, смітники, безпритульні коти та
собаки).
- Які у вас виникли
почуття, коли
ви побачили забруднений берег ставка, безпритульних тварин? (Відповіді дітей)
- Бачите, таки є в нашому
селі недбайли, зривайки, поламайки.
- А хто хоче бути таким?
- А якими ви хочете бути? (добрими, дбайливими, гарними господарями
свого села)
- Що можуть дорослі та
діти, щоб
село було чисте, квітуче, сонячне?
Зараз ми з вами пограємо
у гру
«Добре – погано»
Подивіться
на картинки,
що на долоньках. Оберіть
ті, де
люди роблять добрі справи, а долоньки з поганими справами заховаємо у
скриню назавжди:
Йдіть недобрі, погані діла,
Ми не хочемо бачити зла.
Виростуть наші малята
Добрі, дбайливі хазяйчата.
- А від добрих справ людей
та дітей все в селі засяє, як сонечко.
- Діти, давайте всім
нагадаємо як треба дбати про рідне село.
§
Землю
сонце прикрашає, а
людину вчинки.
§
Посієш
вчинок – виросте звичка.
§
Хто
тримає в чистоті джерело, той
п’є чисту воду.
§
Не
рубай дерево, яке
дає тобі затінок.
§
Чисто
не там, де
прибирають, а
там де не смітять.
§
Чистота – найкраща красота.
§
Добре
роби – добре й буде.
§
Не
брудни криниці, бо
схочеш напитись водиці.
§
Як
дбаєш, так і маєш.
§
Не
одяг красить людину, а добрі діла.
§
Так
треба у світі жити, щоб
лиха не чинити.
§
Все
із доброго чи злого починається з малого.
§
День
турботою почнеться, все
довкола усміхнеться.
§
Проганяй
мерщій дрімоту і рукам давай роботу.
§
І
роби невтомно, вміло, хоч мале, та добре діло.
- А зараз трошки
відпочинемо.
Я в
Рокитному живу,
Своє село
я люблю!
(руки в
сторони)
Є високі
тут будівлі
(руки
вгору)
Є фонтан у
нас чарівний!
(руки
через сторони вниз)
Ростуть
діти, як
грибочки!
(присісти, підняти руки перед
собою)
Як навколо
подивлюся,
(повороти
в сторони)
Усім
серцем посміхнуся!
Я Рокитнем
горджуся,
(руки до
грудей)
Йому
низько поклонюся! (Уклін)
- У нашому селі багато вулиць, по
обидва боки цих вулиць розташовані будинки, магазини і різні будівлі. Кожна вулиця має свою
назву, а будинки номер. І
щоб нам з вами не заблукати, ми повинні знати свою адресу. А чи знаєте її ви? (Відповіді дітей)
- Молодці, діти. Іще я вам хочу сказати,
що від кожного з нас залежить, яким буде наше рідне село. Ми всі з вами любимо
своє село, але в кожного з нас є найулюбленіший куточок, то ж давайте його
намалюємо.
Підсумок: «Коло вражень»
- Які враження? Що сподобалось?
- Кому про це хотілося б розказати?
- Що сподобалось
найбільше?
- Що б ви хотіли робити на
наступному занятті?