Заняття


Мета: Поглиблювати знання дітей про рідний край; дати знання про рідне село, як місце, де народились і живуть; формувати знання про історію села, його жителів; виховувати бажання прикрашати своє село, оберігати його красу, дотримуватись правил його співжиття.                   
Матеріал: Фото-ілюстрації про Рокитне.
Хід заняття
Привітання:   Хай усмішка буде у кожній долоньці,
                        Мов проміння теплого сонця.
                        А наше заняття хай цікавим стане
                        Про нього розкажете татові й мамі.
- Діти, сьогодні до нас в гості завітала лялька Наталка (лялька в національному одязі). Дававайте з нею привітаємось.
Діти: Добрий день.
- Давайте розглянемо одяг, в який убрана лялька. (Діти розглядають одяг Наталки – сорочка, спідниця, віночок)
- А хто знає, у якій країні це є національним одягом?
- Молодці, в Україні. А як називаються люди, які тут живуть?
- Діти, наша країна дуже велика, а складається вона із міст і сіл, а нам найрідніша земля де народились з вами ми. А зараз послухайте вірш П. Бров-ка « Рідна земля»
                                  Скільки погляду стане –
                                  Пущі, села, поля…
                                  Ось вона перед нами –
                                  Наша ненька земля.
                                  Я свою батьківщину
                                  Усім серцем люблю.
                                  Хто ж не любить єдину
                                  Рідну матір свою?
- А народились ми з вами в мальовничому українському селі Рокитне.
Дидактична вправа «Село яке?» Скажемо гарні слова – компліменти про  Рокитне, яке воно? (гарне, красиве, зелене, рідне, мальовниче, чарівне, святкове, затишне).
- А звідки можна дізнатися про село?
(з газет, книжок, інтернету, почути по радіо, побачити по телевізору).
- Діти, давайте з вами сядемо в чарівний автобус, візьмемо з собою ляльку Наталку і здійснимо подорож по рідному селі. (Перегляд слайдів)
- Що ми, діти, бачимо? (дитячий садок, школа, будинок культури, церква, стадіон, ставок, міст через річку, смітники, безпритульні коти та собаки).
- Які у вас виникли почуття, коли ви побачили забруднений берег ставка, безпритульних тварин? (Відповіді дітей)
- Бачите, таки є в нашому селі недбайли, зривайки, поламайки.
- А хто хоче бути таким?
- А якими ви хочете бути? (добрими, дбайливими, гарними господарями свого села)
- Що можуть дорослі та діти, щоб село було чисте, квітуче, сонячне?
Зараз ми з вами пограємо у гру «Добре погано»
Подивіться на картинки, що на долоньках. Оберіть ті, де люди роблять добрі справи, а долоньки з поганими справами заховаємо у скриню назавжди:
                                       Йдіть недобрі, погані діла,
                                       Ми не хочемо бачити зла.
                                       Виростуть наші малята
                                       Добрі, дбайливі хазяйчата.
- А від добрих справ людей та дітей все в селі засяє, як сонечко.
- Діти, давайте всім нагадаємо як треба дбати про рідне село.
§        Землю сонце прикрашає, а людину вчинки.
§        Посієш вчинок – виросте звичка.
§        Хто тримає в чистоті джерело, той п’є чисту воду.
§        Не рубай дерево, яке дає тобі затінок.
§        Чисто не там, де прибирають, а там де не смітять.
§        Чистота – найкраща красота.
§        Добре роби – добре й буде.
§        Не брудни криниці, бо схочеш напитись водиці.
§        Як дбаєш, так і маєш.
§        Не одяг красить людину, а добрі діла.
§        Так треба у світі жити, щоб лиха не чинити.
§        Все із доброго чи злого починається з малого.
§        День турботою почнеться, все довкола усміхнеться.
§        Проганяй мерщій дрімоту і рукам давай роботу.
§        І роби невтомно, вміло, хоч мале, та добре діло.
- А зараз трошки відпочинемо.
Я в Рокитному живу,
Своє село я люблю!
(руки в сторони)
Є високі тут будівлі
(руки вгору)
Є фонтан у нас чарівний!
(руки через сторони вниз)
Ростуть діти, як грибочки!
(присісти, підняти руки перед собою)
Як навколо подивлюся,
(повороти в сторони)
Усім серцем посміхнуся!
Я Рокитнем горджуся,
(руки до грудей)
Йому низько поклонюся! (Уклін)
- У нашому селі багато вулиць, по обидва боки цих вулиць розташовані будинки, магазини і різні будівлі. Кожна вулиця має свою назву, а будинки номер. І щоб нам з вами не заблукати, ми повинні знати свою адресу. А чи знаєте її ви? (Відповіді  дітей)
- Молодці, діти. Іще я вам хочу сказати, що від кожного з нас залежить, яким буде наше рідне село. Ми всі з вами любимо своє село, але в кожного з нас є найулюбленіший куточок, то ж давайте його намалюємо.
Підсумок: «Коло вражень»
- Які враження? Що сподобалось?
- Кому про це хотілося б розказати?
- Що сподобалось найбільше?
- Що б ви хотіли робити на наступному занятті?

- Мені дуже приємно, що ви всі любите своє село, ніколи про нього не забувайте, де б ви не були. Ви сьогодні молодці! Багато нового від вас дізналася і наша лялька Наталка, вона з нами прощається і на цьому наше заняття закінчено.