"Як я можу допомогти іншим"

Мета: закріпити вміння дітей ввічливо вітатися та прощатися з людьми. Вчити дітей розцінювати добрі вчинки, справи, застерігати від поганих вчинків. Розвивати пам'ять, увагу, мислення. Виховувати у дітей почуття милосердя, чуйності, доброзичливості, бажання прийти на допомогу стареньким, одиноким.
Матеріал: гостинці для діда Панаса, візочок.

Хід заняття
Стук у двері.
- Це, дітки, прийшла тітка Марія, вона принесла листа. І що ж там в тому листі, зараз подивимося.
- Діти, в листі написано, що недалеко від нас в селі живе одинокий старенький дідусь. Він дуже б хотів, щоб його хто-небудь відвідав. Бідний дідусь, йому, напевно, потрібна допомога. Давайте, ми поїдемо до нього. А що ж ми йому візьмемо? Гостинця, так? Ось у нас є дуже цілющий чай, він пригодиться дідусеві. Цей чай дуже корисний. Він з малини, калини, шипшини і меду. Діти, давайте сядемо в наш казковий візочок і поїдемо до дідуся Панаса.
- Бери, Андрійку, батога, і поганяй коней.
- Вйо-вйо-поїхали.
- А ось і приїхали. Діти виходять. Оглядаються навколо. А де ж дід Панас живе?
Назустріч іде тітка Олена.
- Доброго здоров’я, тітко Олено.
- Доброго здоров’я, мої маленькі.
- Тітко Олено, а скажіть-но, будьте добрі, де тут дід Панас живе?
- Та ось його хата, недалеко.
- Дякуємо вам щиро.
Діти розглядають хату. Біля хати сидить дід Панас.
- Дідусю, доброго здоров’я.
Дідусь схвильовано вітається.
- Доброго здоров’я, мої маленькі.
- Заходьте, любі внучата, до моєї світлиці. А звідки ви такі гарні приїхали до мене?
- Дідусю, ми приїхали до вас з дитячого садочка. А що трапилось з вами?
- Любі діти, мені стало сумно, і в хаті холодно.
Вихователь:
- Давайте, діти, дідусеві допоможемо. Дідусь одинокий, йому важко.
- Дідусю, ми до вас приїхали з гостинцем. Ось я покладу його на пічку, щоб він трохи розігрівся. Це чай і пампушки.
- Дідусю, наш чай дуже корисний, він з малини, шипшини, липового цвіту.
- А зараз, дідусю, ми вам піч розтопимо, принесемо дров, приберемо в хаті.
- Тепер, мої діточки, мені вже не сумно, ви мене так порадували і розвеселили. Мені стало зовсім тепло.
- Ой, дідусю, ми дуже раді, що змогли вам допомогти. Ось у вас на щоках навіть рум’янець з’явився.
- А зараз, діточки, сідайте я вам розкажу невелику пригоду про одного хлопчика. Він був дуже схожий на вас.
Пригода з твору «Апельсин».
- Діти, чому хлопчик Юрчик допоміг вчасно бабусі, підтримав бабусю, а не пройшов мимо? Як би ви поступили в такому випадку? Ви б теж допомогли
бабусі?
Вихователь:
- Наші діти також багато всього вміють. Вони вивчили вірші і хочуть вам розповісти. (Діти розповідають віршики).
Дідусь:
- Ой, молодці, дітки, молодці.
- Дідусю, а що за хліб у вас на столі лежить? Напевно, ще хтось до вас приходив?
- А це приходила сусідка провідати мене і принесла цей хліб. Він дуже смачний, в домашній печі випечений.
- Дідусю, а наші дітки знають, що хліб треба берегти, вони навіть крихти хліба не викинуть. А ще вони вміють співати пісню про хліб.
Пісня «Печу-печу хлібчик».
- Молодці, діти, дуже гарно співали. Любі діти, за те, що ви мені допомогли, я вам дуже вдячний.
- Дідусю, ми завжди будемо приходити, допомагати вам.
- Ой, ми забули, на печі гріються пампушки і чай. Ми вас, дідусю, почастуємо. (Діти пригощають дідуся).
- Ой, дякую, дякую, дітки.


- А тепер бувайте здорові, дідусю, нам час повертатися у дитячий садок.