Конспект
інтегрованого заняття для дітей молодшого дошкільного віку
Програмовий
зміст: Розвивати пізнавальний інтерес, прагнення до активного пізнання природи,
мислення, увагу, зв’язне, пояснювальне мовлення; сприяти розвитку знань дітей
про об’єкти живої природи, зокрема дерева, поглибити знання дітей про зміни в
природі восени, збагачувати активний словник прикметниками, дієсловами,
систематизувати знання дітей про осінні явища в природі.
Сприяти
елементарному розумінню дитиною взаємозумовленостей компонентів природи.
Формувати допитливість, уміння спостерігати, порівнювати й розповідати про свої
враження. Виховувати дбайливе ставлення до живої природи, закладати основи
екологічної культури. Вчити дітей дотримуватися природо–доцільної
поведінки у природньому середовищі. Встановлювати причинно-наслідкові зв’язки
між об’єктами та явищами у природі. Закріпити уміння дітей відповідати на
запитання вихователя.
Матеріали: Майданчик ДНЗ
Хід
заняття
Вихователь:
- А скажіть мені, будь ласка, яка пора року зараз на дворі?
(Відповіді
дітей)
Вихователь:
- Так, діти, осінь. Яка ж це чудова пора
року – осінь!
Вихователь читає вірш
Золота осінь
Ще недавно в небі синім
Пролітали журавлі,
А сьогодні в безгомінні
Ходить осінь по землі.
І від краю і до краю,
Від двора і до двора
Золотого урожаю
Знов до нас прийшла пора.
Ще недавно в небі синім
Пролітали журавлі,
А сьогодні в безгомінні
Ходить осінь по землі.
І від краю і до краю,
Від двора і до двора
Золотого урожаю
Знов до нас прийшла пора.
Вихователь:
- Сьогодні, діти, ми вирушаємо в подорож до чарівного осіннього парку. А
подорожувати ми будемо у «веселому поїзді». Тому давайте сядемо у «вагончики» і
вирушаємо в дорогу.
(Діти
сідають у «вагончики», їдуть, співаючи пісню)
Щоранку ясне сонечко так
лагідно нам світить
І щиро усміхається нам осінь золота.
Як справжня чарівниця, закінчила роботу
І щедро так дарує усі свої дива.
І щиро усміхається нам осінь золота.
Як справжня чарівниця, закінчила роботу
І щедро так дарує усі свої дива.
Вихователь:
- Ось ми і приїхали до осіннього чарівного парку. Давайте вийдемо з «вагончиків»
і погуляємо на цій чудовій галявині.
Вихователь:
- Погляньте, діти, а чий то хвостик
виглядає із-за дерева?
Жовта блискавка невпинна
Між деревами пролине,
З гілки плигає на гілку
Ця мала руденька…(білка).
Між деревами пролине,
З гілки плигає на гілку
Ця мала руденька…(білка).
Вихователь:
- Та це ж білочка. Ой, погляньте яка вона прудка, стрибуча і руденька. А
давайте діти, ми теж пострибаємо і пограємось разом із білочкою.
(Пантомімічні
етюди)
Вихователь:
- Білочка руденька, гарна і прудка, ось для вас завдання підготовила вона.
Естафета
«Хто швидше перенесе шишки?» Біг на коротку дистанцію.
Вихователь:
- Давайте дітки покажемо білочці, як ми вміємо гратися і розповімо що
відбувається восени.
(Діти виконують завдання і дякують білочці за
естафету, а білочка їм за допомогу)
Вправа
на розвантаження
Фізкультхвилинка
«Осінь»
Осінь,
осінь, лист жовтіє, (діти плавно піднімають руки вгору).
З
неба часто дощик сіє. (повільно опускають руки вниз, перебирають пальцями).
Червонясте,
золотисте (показати руками вправо вліво).
Опадає з кленів листя (присісти)
Діти
ті листки збирають. (збирають уявні листочки).
У
книжки їх закладають. (підводяться, стуляють перед собою долоні).
Наче
човники, рікою (повороти тулуба і хвилясті рухи руками).
Їх
пускають над водою, з них плетуть вінки барвисті,(плетуть уявні вінки)
Червонясті,
золотисті. (одягають його собі на голову).
Вихователь:
- Молодці, діти! Ну час вже йти далі.
Вихователь:
- Погляньте, що це за стежка? Вона незвичайна. Чим прикрасила її осінь?
(Листочками.)
—
А якого кольору тут листочки? (Червоні, жовті, зелені.)
—
Як ще можна сказати? (Золоті, різнокольорові.)
—
Давайте подивимося, куди веде ця стежина.
Між
дерев у парк йдем
Йдем
по листю золотому
Мов
по килиму м’якому
Що
настелено для нас
Гра-емпатія
«Ми листочки осінні»
Вихователь: - Поглянте, діти, хто це
там за яблунею під листочками сховався?
(Вихователь
загадує загадку.)
У
нас гуляє біля тину,
Має
носик – наместину,
Сам
він схожий на будячок,
Це
колючий … (їжачок).
Вихователь:
- Погляньте який він заклопотаний наш їжачок. Що він робить, дітки?
(Відповіді
дітей)
Вихователь:
- Давайте ми йому допоможемо? Позбираємо яблучка?
Дидактично-рухлива
гра «Зберемо яблучка» (великі яблучка в жовту корзину, маленькі – у червону)
Вихователь:
- Молодці, діти. Але нам час вже повертатись до дитячого садка. Тому сідаймо до
«вагончиків» і вирушиємо в путь з веселою пісенькою.
Вам
у природу ходити
І
мандрувать, любі діти.
Вмійте
природу любити,
Кожній
стеблині радіти.
В
полі, у лісі, над яром
Квіти,
дереваі трави.
Квіти
не рви задаром,
Гілки
не втни для забави.