Су-джок розвиває мовлення дітей
Сучасні
матусі дуже стурбовані масовістю мовних порушень у дітей і намагаються
правильно розвивати своїх дітей вже з раннього віку. Частіше стали з’являтися
питання у молодих батьків:
- Як краще розвивати мовлення дітей в ранньому віці?
- Можна використовувати нетрадиційні прийоми для розвитку мовлення малюків?
- чи можна застосовувати Су-джок терапію для дітей в ранньому віці?
- Якщо можна, то як починати працювати з дітьми з масажерами, які ігри використовувати?
Актуальність
Яка
роль рідної мови у розвитку дитини? «Звичайно, величезна!» - скажете ви. Саме
рідна мова допомагає нашим дітям пізнавати навколишній світ і є засобом
спілкування. Ті діти, які не отримали в ранньому віці певний мовленнєвий
розвиток, з великим трудом надалі надолужують згаяне. Саме в цьому періоді
дитина має самостійно користуватися словами, проявляти інтерес до побаченого і
почутого.
Су-джок
терапія - «Це найкраща система самооздоровлення, що володіє високою
ефективністю, безпекою і простотою!» - докази в повідомляють корейські вчені.
«Су»
по-корейськи – кисть, «джок» - стопа. Для лікувального впливу необхідно
використовують тільки ті точки, які знаходяться на кистях рук і стопах.
Су-джок
масажери – масажні кульки в комплекті з масажними металевими кільцями в
поєднанні з іграми і вправами з розвитку мовлення. Кулькою можна стимулювати
зони на долонях, а масажні колечка надіваються на пальчики. Ними масажуються
важкодоступні місця.
Прийоми
роботи з використання Су-джок – масажерів
Масажний
кулька
Вчити:
- Утримувати колючий кульку на розправленої долоньці кожної руки
- Утримувати кульку на розправленої долоні лівої руки притиснутий зверху долонею правої руки та навпаки
- Стискати і розтискати кулька в кулачок кожною рукою
- Кожним пальчиком натискати на голочки кульки кожної руки
- Натискати пучкою кожної руки на голочки кульки
- Утримувати колючий кулька трьома пальчиками кожної руки (великий, вказівний, середній)
- Захоплювати колючий кулька трьома пальчиками і пересуватися їм по доріжках різної конфігурації
- Прокатувати колючий кульку по долоні правої і лівої руки круговими рухами в різні боки
- Прокатувати колючий кульку вздовж розправлених долоньок вгору-вниз
- Надіти кільце на великий палець, і пересувати його вгору — вниз до кінця, допомагаючи великим і вказівним пальцем іншої руки. Промассировать по черзі всі пальці обох рук.
Масаж
проводиться спочатку педагогом, батьком, потім самостійно під їх наглядом.
Кільце
не рекомендується:
розтягувати,
т. до. воно втратить масажні властивості.
залишати
на пальці без рухів.
Су-джок
терапія створює функціональну базу для швидкого переходу на більш високий
рівень рухової активності м’язів, для цілеспрямованої оптимальної мовленнєвої
роботи з дитиною і підвищенню фізичної і розумової працездатності дітей.
Великий
німецький філософ І. Кант писав, що рука є вийшли назовні головним мозком. На
кистях рук є точки і зони, які взаємопов’язані з внутрішніми органами і різними
зонами кори головного мозку.
Області
кори головного мозку, що відповідають за рухи органів мовлення і управляють
рухами пальців рук, розташовані в безпосередній близькості один від одного.
Йдуть в кору головного мозку нервові імпульси від пальців рук «турбують»
розташовані по сусідству мовні зони, стимулюючи їх активну діяльність. Су-джок
терапія спрямована на активізацію зон кори головного мозку з метою профілактики
і корекції мовленнєвих порушень, так як стимуляція біоенергетичних точок сприяє
дозріванню нервових клітин і їх активного функціонування.
Ранній
вік – сприятливий час для сенсорного розвитку, без якого не зможуть
сформуватися розумові здібності дитини і розвинутися мова.
Існує
п’ять почуттів пізнання – це зір, слух, дотик, нюх і смак, завдяки яким діти
раннього і молодшого віку пізнають навколишній світ. Взявши це за основу при
освоєнні прийомів роботи Су-джок масажорів, нами розроблена система розвиваючих
ігор та вправ на закріплення кольору, форми, величини, розвиток дрібної моторики,
фонематичного слуху, правильного мовленнєвого дихання, зв’язного мовлення.
Поєднання
роботи Су-джок терапії з вправами з розвитку сенсомоторних навичок дозволяє
швидкому розвитку психічних процесів дітей, зміцненню м’язів дрібної моторики,
і звичайно, розвитку мови.
Су-джок
терапії допомагає відкривати нові методи і прийоми, що в свою чергу сприяє не
тільки розвитку дрібної моторики, а й розвитку таких сторін мовної системи, як
фонематичний слух, словник, граматичний лад, зв’язкова мова.
Використання
ігор та вправ з елементами Су-джок терапії для закріплення сенсомоторних
навичок і розвитку мовлення дітей раннього і молодшого віку.
Продовжувати
розвивати в іграх і вправах лексику, граматику, ф/слух, зв’язне мовлення з
використанням Су-джок – масажерів;
Використовувати
п’ять почуттів пізнання: слух, зір, дотик, нюх, смак в оволодінні прийомами
роботи Су-джок - масажерів;
Розвивати
дрібну моторику для стимулювання мовних областей в корі головного мозку за
допомогою Су-джок масажерів.
Удосконалювати
навички просторової орієнтації, розвивати пам’ять.
В
результаті використання ігор з елементами Су-джок терапії:
- Розвивається мова, увага, пам’ять, мислення, необхідні для становлення навчальної діяльності.
- Розвивається моторний праксис (загальна і дрібна моторика)
- Стимулюються мовні зони кори головного мозку;
- надалі планується продовжувати роботу з розвитку мовлення дітей в іграх з елементами Су-джок масажерів.