Су-джок розвиває мовлення дітей
Сучасні матусі дуже стурбовані масовістю мовних порушень у дітей і намагаються правильно розвивати своїх дітей вже з раннього віку. Частіше стали з’являтися питання у молодих батьків:
  • Як краще розвивати мовлення дітей в ранньому віці?
  • Можна використовувати нетрадиційні прийоми для розвитку мовлення малюків?
  • чи можна застосовувати Су-джок терапію для дітей в ранньому віці?
  • Якщо можна, то як починати працювати з дітьми з масажерами, які ігри використовувати?

Актуальність
Яка роль рідної мови у розвитку дитини? «Звичайно, величезна!» - скажете ви. Саме рідна мова допомагає нашим дітям пізнавати навколишній світ і є засобом спілкування. Ті діти, які не отримали в ранньому віці певний мовленнєвий розвиток, з великим трудом надалі надолужують згаяне. Саме в цьому періоді дитина має самостійно користуватися словами, проявляти інтерес до побаченого і почутого.

Су-джок терапія - «Це найкраща система самооздоровлення, що володіє високою ефективністю, безпекою і простотою!» - докази в повідомляють корейські вчені.
«Су» по-корейськи – кисть, «джок» - стопа. Для лікувального впливу необхідно використовують тільки ті точки, які знаходяться на кистях рук і стопах.

Су-джок масажери – масажні кульки в комплекті з масажними металевими кільцями в поєднанні з іграми і вправами з розвитку мовлення. Кулькою можна стимулювати зони на долонях, а масажні колечка надіваються на пальчики. Ними масажуються важкодоступні місця.

Прийоми роботи з використання Су-джок – масажерів

Масажний кулька
Вчити:
  • Утримувати колючий кульку на розправленої долоньці кожної руки
  • Утримувати кульку на розправленої долоні лівої руки притиснутий зверху долонею правої руки та навпаки
  • Стискати і розтискати кулька в кулачок кожною рукою
  • Кожним пальчиком натискати на голочки кульки кожної руки
  • Натискати пучкою кожної руки на голочки кульки
  • Утримувати колючий кулька трьома пальчиками кожної руки (великий, вказівний, середній)
  • Захоплювати колючий кулька трьома пальчиками і пересуватися їм по доріжках різної конфігурації
  • Прокатувати колючий кульку по долоні правої і лівої руки круговими рухами в різні боки
  • Прокатувати колючий кульку вздовж розправлених долоньок вгору-вниз
  • Надіти кільце на великий палець, і пересувати його вгору — вниз до кінця, допомагаючи великим і вказівним пальцем іншої руки. Промассировать по черзі всі пальці обох рук.

Масаж проводиться спочатку педагогом, батьком, потім самостійно під їх наглядом.
Кільце не рекомендується:
розтягувати, т. до. воно втратить масажні властивості.
залишати на пальці без рухів.

Су-джок терапія створює функціональну базу для швидкого переходу на більш високий рівень рухової активності м’язів, для цілеспрямованої оптимальної мовленнєвої роботи з дитиною і підвищенню фізичної і розумової працездатності дітей.



Великий німецький філософ І. Кант писав, що рука є вийшли назовні головним мозком. На кистях рук є точки і зони, які взаємопов’язані з внутрішніми органами і різними зонами кори головного мозку.

Області кори головного мозку, що відповідають за рухи органів мовлення і управляють рухами пальців рук, розташовані в безпосередній близькості один від одного. Йдуть в кору головного мозку нервові імпульси від пальців рук «турбують» розташовані по сусідству мовні зони, стимулюючи їх активну діяльність. Су-джок терапія спрямована на активізацію зон кори головного мозку з метою профілактики і корекції мовленнєвих порушень, так як стимуляція біоенергетичних точок сприяє дозріванню нервових клітин і їх активного функціонування.

Ранній вік – сприятливий час для сенсорного розвитку, без якого не зможуть сформуватися розумові здібності дитини і розвинутися мова.

Існує п’ять почуттів пізнання – це зір, слух, дотик, нюх і смак, завдяки яким діти раннього і молодшого віку пізнають навколишній світ. Взявши це за основу при освоєнні прийомів роботи Су-джок масажорів, нами розроблена система розвиваючих ігор та вправ на закріплення кольору, форми, величини, розвиток дрібної моторики, фонематичного слуху, правильного мовленнєвого дихання, зв’язного мовлення.

Поєднання роботи Су-джок терапії з вправами з розвитку сенсомоторних навичок дозволяє швидкому розвитку психічних процесів дітей, зміцненню м’язів дрібної моторики, і звичайно, розвитку мови.

Су-джок терапії допомагає відкривати нові методи і прийоми, що в свою чергу сприяє не тільки розвитку дрібної моторики, а й розвитку таких сторін мовної системи, як фонематичний слух, словник, граматичний лад, зв’язкова мова.

Використання ігор та вправ з елементами Су-джок терапії для закріплення сенсомоторних навичок і розвитку мовлення дітей раннього і молодшого віку.
Продовжувати розвивати в іграх і вправах лексику, граматику, ф/слух, зв’язне мовлення з використанням Су-джок – масажерів;

Використовувати п’ять почуттів пізнання: слух, зір, дотик, нюх, смак в оволодінні прийомами роботи Су-джок - масажерів;

Розвивати дрібну моторику для стимулювання мовних областей в корі головного мозку за допомогою Су-джок масажерів.

Удосконалювати навички просторової орієнтації, розвивати пам’ять.

В результаті використання ігор з елементами Су-джок терапії:
  • Розвивається мова, увага, пам’ять, мислення, необхідні для становлення навчальної діяльності.
  • Розвивається моторний праксис (загальна і дрібна моторика)
  • Стимулюються мовні зони кори головного мозку;
  • надалі планується продовжувати роботу з розвитку мовлення дітей в іграх з елементами Су-джок масажерів.