"У гостях у Гриба Борованя"

Напрям: Художньо-естетичний, природознавство, мовленнєвий розвиток 

Освітня область: «Художня творчість».

Програмний зміст:
  • Конкретизувати уявлення дітей про гриби, їхній зовнішній вигляд, де ростуть, для чого потрібні, закріпити знання про класифікацію грибів (їстівні, отруйні),визначити інші дари лісу (ягоди)
  • Вчити слухати, розуміти і запам’ятовувати зміст художнього твору, вміти визначати основну його думку.
  • Розвивати пам’ять, мислення, увагу.
  • Виховувати обережність при виборі певних продуктів харчування.
  • Розвивати пам'ять дитини, вчити відрізняти їстівні гриби від отруйних за зовнішнім виглядом.
  • Виховувати доброзичливе ставлення один до одного, інтерес до образотворчої діяльності аплікації.

Попередня робота. Серія занять з теми «Гриби»,  відгадування загадок
Матеріал: таблиці із зображеннями грибів. Дид. гра «Гриби  та ягоди»

Хід заняття
– Діти, сьогодні ми з вами помандруємо до лісу і познайомимося з його мешканцями. Пригадаймо правила поведінки в лісі.
Основні правила:
За грибами приходьте, але в лісі ведіть себе тихо.
На гриби не наступайте, просто так їх не зривайте.
Акуратно зріжте ніжку і складіть їх у кошик.
Ви гриби запам'ятовуйте, тільки корисні зривайте.

А як ви гадаєте, хто такі — мешканці лісу?
Правильно, тварини і маленькі комахи, дерева, і кущі, ягоди і квіти.
Відгадайте загадку, про що вона?
Я завжди у капелюсі  –
І дощу я не боюся.
Руки вгору піднімайте,
Ними добре помахайте,
Головою покрутіть,
Ніжками потупотіть,
Навкруг себе оберніться І спокійно зупиніться

Дітки, ви вже знаєте що отруйних грибів не можна збирати і не потрібно нищити. Але потрібно пам’ятати, що навіть і їстівні гриби дітям їсти не можна, вони шкодять дитячому організму.

Читання вірша «Їсти гриби – шкідливо дітворі»
Коли гриби хтось з вас збирає,
Хай він швиденько пригадає,
Як в дитсадочку вивчив, що гриби
Отруйні дуже є й їстівні.
Що в кошик можна брати на нього подививсь.
Та кожен з вас, малята, знає,
Що мухомор в собі отруту має.
Коли ж торкнувся їх необережно ти.
То, не помивши руки, їжу не бери.
Бо може трапитись страшна біда –
Отрута, що є в них, людину убива
Бліда поганка на тонкій нозі
Вас виглядає: «Йдіть скоріш сюди».
її ж ніхто у кошик не бере,
Бо знають всі – отрута в ній живе.
А мухомор ще й цятками покривсь.
Коли їстівні смажені гриби
Запропонують на обід тобі,
Ти, хоч малий, дорослим підкажи:
«Гриби – не для дітей» – запам'ятайте ви.
Ні боровика, лисичку і груздя біля пенька,
Ще маслючка липкого під сосною,
І сироїжку, що сховалась під травою.

Бесіда за змістом вірша
Запитання до дітей
Скажіть, про що йдеться в цьому віршику?
Ви добре знаєте, як правильно треба збирати гриби. А зараз візьміть кошики і зберіть грибочки.
(Перевірити роботу дітей, щоб не потрапив мухомор. Зняття зорової втоми).

Гра «Гриби та ягоди»
Розділити по кошикам гриби та ягоди
Назвати визначити чи їстівні гриби?
(По черзі називають гриби, які дістали із торбинки. Загадки про отруйні гриби).
Я родилась на світанку,                  
Доки трави росяні.
Звуть мене бліда поганка –
Я подобаюся вам?
Ще із далеку побачу
Шапочку червону – та нікому
Не пораджу брати його додому. (Мухомор)
Що це за гриби? (Отруйні)
Блідою поганкою її називають за колір шапки, а поганкою за те, що вона погана, отруйна – це найнебезпечніший гриб наших лісів.
(Виставити таблицю із зображенням отруйних грибів).
Якої форми шапочка? Ніжка?
(Шапочка молодого гриба у формі дзвіночка, а потім плоска, ніжка донизу потовщується, а вгорі має кільця. Поганка схожа на сироїжку. Аналогічні питання про інші гриби).
Мухомор – це прізвисько цікаве. Достатньо мусі покуштувати суміш води з соком гриба – і вона гине.
Діти, скажіть, а чи можна отруйні гриби топтати ногами, збивати шляпки?
Чому?
(Бо ними лікуються тварини, що живуть в лісі. Навіть лосі лікуються мухоморами)

Фіз. хвилинка «За грибами»
Йшли По доріжці
Боровик знайшли.
Боровик боровий
В мох вкрився з головою.
Ми його могли пройти,
Добре, що тихо йшли.
 Діти йдуть по колу, взявшись за руки

Присідають, опускають голову.
Опускають голову ще нижче, групуються.


Знову йдуть по колу.

Вихователь: Діти, подивіться у вас на столах є грибочки, тільки вони всі білі. А мій грибок крізь землю пройшов коричневу шапку знайшов (показую зразок)це грибочки їстівні.  Сьогодні ми з вами будемо клеїти грибок, якого люди не їдять, з готових деталей, грибочка Мухомора. Капелюшок у гриба червоний. А ніжка повинна бути світлою. На шапочці мухомор має білі цяточки. Приступаємо до виконання роботи (Показ і пояснення, індивідуальна допомогу.)
На столі у дітей вже вирізані деталі грибів та листочки.
Етапи роботи:
1. Нанести клей на ніжки (рясно змащуємо клеєм за допомогою пензлика).
2. Далі капелюшок, білі кружечки на шапочку.
3. Декоруємо наш грибочок осінніми листочками
4. Даємо грибочкам підсохнути - ось наші гриби готові.
Вихователь: Тепер наші грибочки підсохнуть, а ми з вами зробимо зарядку для пальчиків, вони у нас добре попрацювали.

Зарядка для пальчиків.
Пальці роблять зарядку,
щоб менше втомлюватися,
а потім вони в альбомах,
будуть знову малювати
(Діти витягують руки вперед, стискати і розтискати кулаки.)

Вихователь: Молодці, подивіться, скільки грибів зросла в нашому лісі. Запам’ятайте гриб Мухомор ніколи не має потрапити до наших кошиків, на відміну від Білого та Боровичка.
Максим йшов-йшов-йшов

Білий гриб знайшов.
Раз – грибок
Два – грибок
Три – грибок,
Поклав їх у кіш.

Вихователь читає вірш, а діти імітують рухи грибника: йдуть, нагинаються, і кладуть гриби в кошики.
Нам можна сміливо іти до лісу і збирати гриби.