Тренінг «Психологічні прийоми мотивування – засіб підвищення ефективності роботи».



Мета. Поглибити знання учасників тренінгу про культуру взаємодії та спілкування, про чинники, які впливають на успішне управління колективом сучасного дошкільного навчального закладу, підвищити рівень професійної компетентності завідувачок.

Контингент: завідувачки  дошкільних навчальних  закладів.

Тривалість заняття: 30 хвилин.

Вправа 1. Знайомство. (Звучить мелодія)

Тренер Т.В.: Чуєте, яка чудова музика лунає для нас? Тут багато світла, тепла і добра. У нашому закладі працюють добрі та ввічливі люди. Ми радо вас вітаємо і сподіваємося, що ви відчуваєте позитив, який панує в нашому колективі. Для створення чудового настрою ми вам пропонуємо подивитися в очі одна одній щиро, тепло, посміхнутись і сказати комплімент. 

Т.В. .Шановні  керівники. В І Т А Ю  ВА С, ВИ – МАЙСТРИ СВОЄЇ СПРАВИ!
Наша зала наповнилась усмішками, теплом, любов’ю, повагою, добротою, і саме тому ми потрапили в «Райський сад». Походжаючи в ньому, можна бачити велику кількість апельсинів, лимонів, мандаринів, яблук , слив, груш, полуниць,  ківі, авокадо, гранатів, бананів.
Оберіть один із фруктів і дайте відповідь на запитання
«Який я фрукт?»

Дайте собі характеристику через метафору: Якби ви були фруктом, то яким? Опишіть сорт, смак, стиглість, колір.
(Кожен, асоціюючи себе з певним фруктом, розповідає, який він.)

Тренер Т.В. От ми з вами краще познайомились і більше дізнались один про одного. Тепер можемо розпочати наше заняття-тренінг.

"Яка величезна сила – колективне відчуття ласки
і доброти, колективної доброзичливості.
Воно, як бурхливий потік, захоплює найбайдужіших"
В.О.Сухомлинський

Т.В. Вправа 2. «ВИХОВАННЯ  КОМПЕТЕНТНОСТІ»

Національні цінності                                Загально-людські цінності
                                        С К Л А Д О В І :

СВОБОДА                                                               ГІДНІСТЬ

ДЕМОКРАТІЯ                                                      СПРАВЕДЛИВІСТЬ

   КУЛЬТУРНЕ                                                       ЧЕСНІСТЬ
РІЗНОМАНІТТЯ                

        ПОВАГА                                                     ПОВАГА ДО ЛЮДЕЙ
ДО РІДНОЇ МОВИ
      І КУЛЬТУРИ
                                                                
ПАТРІОТИЗМ                                                     ПОВАГА ДО СЕБЕ

ШАНОБЛИВЕ СТАВЛЕННЯ                           ТУРБОТА
ДО ДОВКІЛЛЯ
                                                                 
ПОВАГА ДО ЗАКОНУ                                     ПОВАГА ДО ЖИТТЯ

СОЛІДАРНІСТЬ

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Т.В. Вправа-модель 3. «Згуртований колектив дошкільного закладу»
 
Мета. Визначити ознаки згуртованого колективу.

Учасники об’єднуються у дві групи. Одна група робить презентацію, друга доповнює.
Тренер Т.В. Одне з найважливіших завдань керівника навчального закладу – згуртувати членів педагогічного колективу задля досягнення спільної мети. Адже від цього залежить рівень роботи навчального закладу. Керівник має бути психологом. Від стилю його керівництва, культури управлінської діяльності залежить, чи буде колектив згуртованим, дружним, чи вдасться створити у навчальному закладі те творче середовище, яке сприятиме розвитку індивідуальних здібностей кожного працівника.

Висновок. Зачитати ознаки згуртованого колективу /з монітора/.
Ознаки згуртованого колективу:
1) наявність спільної мети;
2) взаємодія всіх членів колективу у процесі досягнення мети;
3) спільні інтереси, ідеали, принципи;
4) сумісність і взаємодоповнюваність характерів, темпераментів;
5) здатність колективу приймати спільне рішення;

6) колегіальність, доброзичливе ставлення один до одного;
7) колективна солідарність;
8) довіра один до одного, дружня атмосфера;
9) відкрите спілкування між членами колективу та адміністрацією;
10) раціональне використання індивідуальних здібностей членів колективу;
11) неформальний колективний контроль за розв’язанням спільних завдань.

Вправа 4 . «Ефективний управлінець»

Мета. Визначити основні характеристики (особисті та ділові), які притаманні ефективному керівнику.


Матеріал: аркуші А3, фломастери.

Учасники об’єднуються у дві групи і записують основні характеристики, які притаманні ефективному керівнику (особисті та ділові).

Висновок. /Зачитати з монітора./
Особисті:
- Інтелект
- Ініціатива
- Естетичність
- Чесність
- Довіра до підлеглих
- Здатність вести за собою
- Комунікабельність
- Доброзичливість
- Впевненість у собі
- Незалежність
- Креативність
- Кмітливість

Ділові:
- Компетентність
- Вимогливість
- Критичність
- Самокритичність
- Новаторство
- Професійна грамотність
- Провідник педагогічної майстерності
- Уміння організовувати
- Стратег
- Діловитість
- Оперативність
- Психологічний такт
- Холоднокровність у кризових ситуаціях
- Уміння знайти компромісне рішення

Вправа 5. «Притча»
Тренер Т.В. До однієї оази прийшов молодий юнак, попив води і запитав у старого, який відпочивав біля джерела:
Які люди тут живуть?
Старий в свою чергу запитав у юнака:
А які люди живуть там, звідки ти прийшов?
Купка егоїстів з поганими помислами – відповів молодий чоловік.
Таких же знайдеш і тут – сказав старий.
В той же день інший юнак підійшов до джерела втамувати спрагу, він привітався і запитав:
Які люди живуть в цьому місці?
Старий у відповідь задав те ж питання:
А які живуть там, звідки ти прийшов?
Прекрасні! Гостинні і дружелюбні. Мені боляче було розлучатися з ними.
Таких же знайдеш і тут – сказав старий.
Один чоловік, який чув обидві розмови, спитав:
Як ти міг дати дві таких різних відповіді на одне і те ж питання?
На що старий відповів:
Кожен із нас може бачити тільки те, що несе в своєму серці.
У наших руках можливість створити в закладі таку атмосферу, в якій всі будуть почувати себе «як удома», атмосферу психологічного комфорту, атмосферу любові і прийняття.

Вихователі щодня промовляють безліч фраз для схвалення дитячих успіхів, чого не можна сказати про моральну підтримку колег.
Щоб акцентувати на цьому аспекті увагу педагогів, пропоную вам відповісти на запитання:
Тренер Т.В. Чи часто Ви вживаєте на адресу своїх колег, працівників закладу наведені   вислови?

  • Яка Ви розумниця!
  • Вам це чудово вдається!
  • Ви майстер своєї справи!
  • У Вас є чого повчитися!
  • Ваші поради допомагають у роботі.
Тренер Т.В. Вживайте ці та інші добрі слова, спілкуючись зі своїми працівниками, і їхні вдячні погляди та щирі усмішки прикрашатимуть ваші професійні будні. Добрий приклад у цьому мають подавати ті, хто вже відчув у собі лідерський потенціал. Адже саме Ви керівники покликані надихати інших.

Ми виставили кактус у роздягальні дитячого садка через яку проходять всі працівники закладу і заздалегідь повідомляємо  про те, що кожен має дати  оцінку психологічному клімату в колективі, використовуючи для цього  колючки, або квіти. Ми їх теж  виготовили власноруч.


Колючки – символ негативних емоцій,
Квітки-позитивних

Якщо на кактусі лише квіти-клімат сприятливий, позитивний ,
наш кактус «цвіте»,

Якщо ж у ньому з’являються колючки-значить є проблеми, над якими потрібно працювати.
І ми сьогодні Вам хочемо подарувати квіточку кактуса, яка буде цвісти і у вашому дошкільному закладі, будь-ласка підходьте і обирайте!