Турбота батьків про здоров’я дітей

Здоров'я дитини в наших руках.
Як досягти цього?

У сучасному суспільстві, в 21 столітті, висувають нові, більш високі вимоги до людини, в тому числі і до дитини, до його знанням і здібностям.

Турбота про здоров'я дитини і дорослої людини стала займати у всьому світі пріоритетні позиції. Це і зрозуміло, оскільки будь-якій країні потрібні творчі особистості, гармонійно розвинуті, активні і здорові.

Турбота про виховання здорової дитини є пріоритетною в роботі і нашого дошкільного закладу. Здоровий і розвинений дитина володіє хорошою опірністю організму до шкідливих факторів середовища і стійкість до стомлення, соціально і фізіологічно адаптований.

В дошкільному дитинстві закладається фундамент здоров'я дитини, відбувається його інтенсивне зростання і розвиток, формуються основні рухи, постава, а також необхідні навички і звички, що набуваються базові фізичні якості, виробляються риси характеру, без яких неможливий здоровий спосіб життя.

Так забруднення навколишнього середовища шкідливими речовинами, що призводить до захворювання мигдаликів, аденоїдів і лімфатичних вузлів у дітей. А тривале перебування в таких несприятливих умовах викликає перенапруження адаптаційних можливостей організму і призводить до виснаження імунної системи. Виникають хронічні захворювання бронхолегеневої системи, ЛОР-органів та інші хвороби.

Зростання кількості дитячих захворювань пов'язаний не тільки з соціально-екологічною обстановкою, але і з самим способом життя сім'ї дитини, багато в чому залежать від сімейних традицій і характеру рухового режиму. При недостатньої рухової активності дитини (гіподинамії) неминуче відбувається погіршення розвитку рухової функції і зниження фізичної працездатності дитини.

На жаль, в силу недостатньо розвинутого культурного рівня нашого суспільства, здоров'я ще не стоїть на першому місці серед потреб людини. Тому багато батьків не можуть служити для дитини позитивним прикладом здорового способу життя, так як часто зловживають курінням і алкоголем, воліють багатогодинні перегляди телепередач і відеофільмів загартовування, заняття фізкультурою, прогулянки на свіжому повітрі. Часто батьки погано уявляють, як же необхідно долучати дитину до здорового способу життя.
Що ж можуть зробити батьки для залучення дітей до здорового способу життя?
(висловлювання батьків).

Насамперед необхідно активно використовувати цілющі природні фактори навколишнього середовища: чисту воду, ультрафіолетові промені сонячного світла, чисте повітря, фітонцидні властивості рослин, так як природні сили природи представляють собою звичні компоненти навколишнього середовища та необхідні для життєдіяльності організму.

Дитині необхідний спокійний, доброзичливий психологічний клімат.
Лайки в присутності дитини в одних випадках сприяють виникненню у нього неврозу, а в інших посилюють вже наявні порушення нервової системи. Все це суттєво знижує захисні можливості дитячого організму. Враховуючи це, ми завжди повинні намагатися бути в гарному настрої. Згадайте: варто нам посміхнутися - відразу стає легше, насупитися - підкрадається смуток. Насупилися - почав виділятися адреналін, сприяє сумного, тривожного настрою, посміхнулися - допомогли іншого гормону - эндорфину, що забезпечує впевнене і бадьорий настрій. Адже один і той же факт в одному випадку може бути непомітним для нас, а в іншому - викличе гнів, зіпсує настрій. А адже наше роздратування механічно переходить і на дитину.

Емоційна стійкість і пов'язана з нею поведінка виховуються. Тут важливо вміння правильно і раціонально ставитися до того, що бачиться, сприймається, чується.
Так давайте ж більше посміхатися і дарувати радість один одному.
Ми повинні не тільки охороняти дитячий організм від шкідливих впливів, але і створювати умови, які сприяють підвищенню захисних сил організму дитини, її працездатності. І важливим тут є правильно організований режим дня, який оптимально поєднує періоди неспання і сну дітей протягом доби, задовольняє їхні потреби в їжі, в діяльності, відпочинку, рухової активності та ін. Крім цього, режим дисциплінує дітей, сприяє формуванню багатьох корисних навичок, привчає їх до певного ритму.
Прогулянка є одним з істотних компонентів режиму дня. Це найбільш ефективний вид відпочинку, добре відновлює знижені в процесі діяльності функціональні ресурси організму, і в першу чергу - працездатність. Перебування на повітрі сприяє підвищенню опірності організму й загартовує його. Після активної прогулянки у дитини завжди нормалізується апетит і сон. Прогулянка повинна проводитися в будь-яку погоду, за винятком особливо несприятливих умов. При цьому одяг і взуття повинні відповідати погоді і всім гігієнічним вимогам. Під час прогулянки можна допускати, щоб діти тривалий час перебували в одноманітній позі, тому необхідно змінювати їх вид діяльності і місце гри. Добре поєднувати прогулянки зі спортивними та рухливими іграми. Діти повинні гуляти не менше 2 разів на день по 2 години, влітку - необмежено.

Не менш важливою складовою частиною режиму є сон, який особливо необхідний ослабленим дітям. Важливо, щоб малюк щодня (і вдень, і вночі) засинав в один і той же час.

Таким чином, домашній режим дитини повинен бути продовженням режиму дня дитячого садка.

Повноцінне харчування - включення в раціон продуктів, багатих вітамінами А, В, С і Д, мінеральними солями (кальцієм, фосфором, залізом, магнієм, міддю), а також білком. Всі страви для дітей бажано готувати з натуральних продуктів, нерафінованих, без добавок, спецій, консервантів. Частіше включати в раціон дітей сир, гречану та вівсяну каші.

Важливе значення має і режим харчування, тобто дотримання певних інтервалів між прийомами їжі.

У дітей важливо формувати інтерес до оздоровлення власного організму.
Чим раніше дитина отримає уявлення про будову тіла людини, дізнається про важливість загартовування, руху, правильного харчування, сну, тим раніш він буде залучений до здорового способу життя. Якщо ж дитину насильно примушують займатися фізкультурою, а також дотримуватися правил гігієни, то дитина швидко втрачає інтерес до цього.

При вступі дитини до школи важливо враховувати не тільки його інтелектуальний розвиток, але і рівень його фізичного розвитку. І немає ніякої необхідності напихати дитину перед школою знаннями. Принцип «не зашкодь» повинен бути закладений в основу виховання і розвитку дитини. Слід пам'ятати, що «раннє навчання» призводить до перевантажень, негативно позначається на здоров'я, провокує неврози і інші небажані явища, в результаті чого знижується інтерес до навчання.

Підготовка до школи в дитячому саду здійснюється не тільки на заняттях з математики та розвитку мовлення, а й на фізкультурних заняттях, на яких у дітей формуються необхідні для успішного навчання в школі увага, мислення, пам'ять, мова, уява, тонка моторика рук, координація рухів; а також і в ігровій діяльності дітей. Гра - провідна діяльність в дошкільному віці. Чим краще дитина грається в сюжетно-рольові ігри, тим успішніше він буде займатися в школі. Гра добре готує до школи. Поки психіка дитини розвивається, він повинен грати. Без гри у дітей формується почуття страху, млявість і пасивність. Гра-провідна людська потреба. Гра – провідна людська потреба. Недарма зараз по телебаченню передають багато ігрових програм для дорослих, які не награлися в дитинстві.

Удар по здоров'ю дитини завдають шкідливі нахили батьків. Не секрет, що діти курців батьків і матерів хворіють бронхолегеневими захворюваннями значно частіше, ніж діти некурящих.

Важкі наслідки для здоров'я дитини мають травми і нещасні випадки.
Скажіть, будь ласка, що в умовах будинку може представляти небезпеку для життя дитини? (висловлювання батьків)

Так, діти дуже допитливі і в усьому намагаються наслідувати нам, дорослим. Вони можуть включати електронагрівальні прилади, люблять грати з дрібними предметами, особливо яскравими і блискучими (кільця, ґудзики, брошки, шпильки). Іноді їх смокчуть, засовують у ніс, вухо, проковтують. І нерідко сторонні тіла, потрапляючи в дихальні шляхи (насіння, горіхи, монетки) викликають загрозу життя дитини. Небезпеку становлять і залишені на увазі таблетки, так як відбувається отруєння ліками. Тому батькам слід:
ü  постійно контролювати дії дитини і розповідати, що і де небезпечно;
ü  не слід залишати на увазі предмети біжутерії, косметичні засоби,
ліки, гарячі каструлі, хімічні речовини та мийні засоби, відкриті вікна і
балкони;
ü  заборонити дитині брати в рот монети, ґудзики, смоктати пальці.
Пам'ятайте, що здоров'я дитини в наших руках

Разом з тим давно вже помічено: у тих родинах, де дорослі хворіють мало, і діти, як правило, здорові.
Отже потрібно:
ü 
Впроваджувати здоровий спосіб життя у кожну родину.
ü  Домашній режим дитини повинен бути продовженням режиму дня дитячого садка.
ü  У вихідні дні обов'язково виходити з дітьми на прогулянку не менше 2 разів на день.
ü  Нехай на прогулянці дитина більше рухається, грає в рухливі ігри. Дітей
іграми - оздоровимо, себе - омолодим.
ü  Перевірити вдома все травмоопастные місця і не допускати дитячого травматизму.