Дидактична: Продовжувати
вчити дітей рахувати в межах 10, в
прямому і в зворотньому порядку. Називати сусідів чисел. Вчимо розв’язувати логічні
загадки. Уточнити уявлення дітей про
геометричну фігури. Закріпити знання у розрізненні та називанні основних
кольорів: червоного, зеленого, жовтого. Продовжувати вчити розуміти просторові
поняття: вгорі, зліва, справа, посередині.
Розвивальна: Розвивати
у дітей зацікавленість, уважність, старанність,
інтерес до природи; заохочувати дітей до спілкування з вихователем,
однолітками. Сприяти розвиткові уваги, уяви, пам’яті, мислення. Розвивати
емоційну чутливість, здатність радіти своїм результатам роботи.
Виховна: Виховувати
ініціативу, спостережливість, готовність прийти іншим на допомогу. Підтримувати
і розвивати дитячу допитливість.
Мотивація: діяльність
під гаслом «Все в природі цікаво» – виконання завдань від лісових мешканців.
Хід
заняття
Вступна
частина.
Вихователь: Дівчатка
в кого гарний настрій поплескайте в долоні.
Хлопчики
в кого чудовий настрій поплескайте в долоні.
Один
одному всміхніться і на мене подивіться, ще мені ви усміхніться.
Діти,
подивіться скільки в нас гостей багато, треба
з ними привітатися.
(Діти
вітаються з гостями)
Діти,
подивіться, яка пора року за вікном.
Може
хтось скаже, як вона називається?.
Діти. Осінь.
А ви
знаєте вірша про цю пору року?
Читання
вірша дітьми.
Чарівниця
Осінь змішала багато фарб і своїми чарівними пензликами розмалювала всі
листочки довкола.
А що
це? (Бере кленовий листочок який лежав на столі).
З
дерева листок злетів і у наше віконце він влетів.
Щоб
я вам його дістала.
Цей
листочок не простий. Він приніс для нас конверт!
Вихователь.
Давайте подивимось, що ж у конверті є.
ЛИСТ
Доброго
дня, малята!
Я Лісова Фея. Хочу запросити вас до себе в
гості і показати вам красу осіннього лісу.
Я
думаю, що ви любите мандрувати?
На
вас будуть чекати цікаві пригоди, побачите лісових мешканців, які хочуть з вами трішки розважитися і
приготували для вас завдання.
А
щоб ви не заблукали в лісі я залишу вам
підказки.
І
ще у мене до вас прохання, біля завдань будуть листочки, за правильно
виконане завдання ви отримуватимете
листочки, будь-ласка збережіть ці листочки до кінця подорожі. І коли ми з вами
зустрінемося із цих листочків я зроблю
собі осінній букет. З нетерпінням чекаю на вас. Бажаю успіхів. Лісова фея.
Діти,
вирушимо в подорож до осіннього лісу? (відповіді дітей).
(діти
виходять на галявину)
Діти,
дивіться, ось перший листочок з листом, це означає, що ми правильно почали
подорож.
Щоб
отримати цього листочка нам потрібно
відповісти на запитання. Будьте уважні.
1 завдання ЗАПИТАННЯ - ВІДПОВІДІ
(що означає уважно слухати і швидко
відповідати)
- Скільки
сонечок на небі? (Одне)
- По
скільки рук у мене і у тебе? (Дві)
- А
вогнів у світлофора? (Три)
- А
скільки лап у собаки? (Чотири)
- А скільки
пальців на одній руці? (П’ять)
-
Скільки кольорів веселка має? (Сім)
- Скільки є порей року? (чотири)
- Скільки
тиждень має днів? (7)
- А
хвостів у білочки? (1)
- А
хоботів у слонів? (10)
- А
скільки пальців на руках? (Десять)
- А
на двох ногах ? (Десять)
- Ось
ви, діти, отримали листочок, а тут ще й підказка –загадка куди нам йти в цьому великому лісі далі.
Загадка:
Коли ми його відкриваємо,
То чисте
повітря в квартиру пускаємо. (Вікно).
(Діти
підходять до вікна)
ЛИСТ
НА ВІКНІ З ЛИСТОЧКОМ
2 завдання «СУСІДИ ЧИСЕЛ»
Молодці.
Шлях ваш ще довгий. Щоб швидше дістатися до ЛІСОВОЇ ФЕЇ, пропоную вам сісти на
потяг. А щоб сісти на потяг, що потрібно мати?
Ось
вам квитки, займіть свої місця. (Діти беруть по цифри і називають свою цифру.)
Вихователь:
То які сусіди будуть у цифри - 3? І так далі.
(діти
сідають відповідно до своїх цифр)
Ось
нам водій потягу дав наступну підказку-загадку:
Невеликий сам на зріст
Довгі
вуха, куций хвіст
На городі побував
Там
морквину попсував
Довгі
вуха скік та скік
Ми
погнались, а він втік (Зайчикик)
Фізхвилинка
(шукають
зайчика і підходять до зайчика)
«ЛИСТ
З ЛИСТКОМ»
Привіт,
малята. Весело мандрувати у потязі? Ви у справжньому осінньому лісі. Правда тут
чудово? Тут потрібно бути дуже уважними і правильно орієнтуватися у просторі. Ви
уважні? Зараз ми це перевіримо.
3
завдання МАТЕМАТИЧНІ ПЛАНШЕТИ
(діти
сідають за столи)
1. ДИКТАНТ
2. Загадка
про цифру
(діти
виложують цифру на планшеті)
Два
кільця без кінця,
Усередині – без цвяха.
Якщо я перевернусь,
То ніяк я не змінюсь. (Вісім)
Усередині – без цвяха.
Якщо я перевернусь,
То ніяк я не змінюсь. (Вісім)
Знизу кружечок, а зверху – гачок.
Сусідка у неї – п’ятірка завзята,
Вгадайте, як незнайомку цю звати? (Шість, шістка)
Раз гачок і два гачок,
А між ними — язичок.
Цифра нас зачарувала.
Ну а ми її впізнали. (Три)
Руки вгору підніми,
Пальці швидко полічи.
Зліва п’ять і справа п’ять.
Скільки
разом, як сказать? (Десять)
Шістку
вмить переверни
Вниз хвостом і розкажи,
Нову цифру як назвати?
Можеш зразу відгадати? (Дев’ять)
Вниз хвостом і розкажи,
Нову цифру як назвати?
Можеш зразу відгадати? (Дев’ять)
Наступну
підказку отримаєте якщо відгадаєте загадку і знайдете її.
(Тут
загадка ) ЗАГАДКА: В темнім лісі поживає. Довгий хвіст пухнастий має
Вона
– вовчика сестричка. Здогадались , хто …
? (Лисиця).
4 ЗАВДАННЯ
РУХЛИВА ГРА
Листок із листом
Вихователь. Дітки,
а що це? (Дістає різнокольорові хусточки). От, лисиця!
Вона
думає, що ми не знаємо кольорів. Але ж ми їх вчили. Пограємо в гру «Різнокольорові
хустинки» і покажемо Лисичці, що ми знаємо кольори.
Рухлива
гра «Різнокольорові хустинки» (дітям роздають різнокольорові хустинки. Під
веселу музику вони танцюють, а коли музика зупиниться – діти підбігають до
своїх «будиночків», відповідного кольору).
ГРА
«ЗБЕРИ ГРИБИ»
Ой,
діти, подивіться скільки грибів виросло на галявині, треба їх зібрати.
Ось
я вам даю кошики з відповідними геометричними фігурами то і гриби збирайте з
такою самою фігурою і ще скільки фігурок стільки й грибів у кошику.
І тут
на одному грибі ЗАГАДКА: Спритний,
круглий і колючий,
І ні крапельки не злючий. (Їжак)
І ні крапельки не злючий. (Їжак)
Йдучи
до їжачка – тут болото: крок – вправо, стрибок – вперед,
Присіли,
стрибнули…..
У ЇЖАКА — ЛИСТ З ЛИСТКОМ
Вітаю
вас, дошкільнята, ви мабуть вже втомилися йти через болото,
Тому
я вам пропоную сісти відпочити, а заразом і завдання виконати.
5
завдання ЛОГІЧНІ ЗАДАЧІ З ПРИЩІПКАМИ
(сидячи
на килимі)
Діти,
наше з вами завдання правильно порахувати зображення на малюнку і за допомогою
прищепки показати правильну відповідь. Будьте уважні.
І
тут є лист: «Діти, час вам поспішати до
того… підказка-загадка:
Хоч у нього шуба є, Та як холод настає,
Він не їсть тоді, не п’є І не ходить, не гуляє,
А
у лігво спать лягає. (Ведмідь).
То
чому нам треба поспішати, діти? (бо
ведмідь може спати лягти).
Підходять
до ведмедя і бачать листок з листом
«Я
дуже радий, що ви дісталися до моєї барлоги. Вже я готуюся до зимового сну.
Але мені дуже цікаво, як зимують інші звірі в
лісі, під час морозів»
6 завдання ПОСЕЛИТИ ТВАРИН У ЇХ ОСЕЛІ
(робота за столами).
7 завдання МАТЕМАТИЧНІ ПАЗЛИ
ЛИСТ
ЛЕЖИТЬ «Діти, ви молодці, ви вже виконали всі завдання і зовсім скоро ми з вами
зустрінемося. Вам тільки треба закружляти по осінньому лісі. До зустрічі.
ДІТИ КРУЖЛЯЮТЬ
КОЖЕН З ЛИСТОЧКОМ.
З'ЯВЛЯЄТЬСЯ
ЛІСОВА ФЕЯ
(Діти
дають їй листочки).
8
завдання АПЛІКАЦІЯ
(До порожніх ваз доклеїти осіннє листя, щоб була ваза з квітами)
(діти
свої вироби дарують гостям).
Підсумок
заняття.
Лісова
ФЕЯ. Діти, ви виконали всі завдання лісових мешканців і мої,
І ось бачите, який кошик гостинців приготувала
я для вас.