Сюрприз від лісової Феї


Дидактична: Продовжувати вчити дітей рахувати в межах 10,  в прямому і в зворотньому  порядку.  Називати сусідів чисел. Вчимо розв’язувати логічні загадки.  Уточнити уявлення дітей про геометричну фігури. Закріпити знання у розрізненні та називанні основних кольорів: червоного, зеленого, жовтого. Продовжувати вчити розуміти просторові поняття: вгорі, зліва, справа, посередині.

Розвивальна: Розвивати у дітей зацікавленість,  уважність, старанність, інтерес до природи; заохочувати дітей до спілкування з вихователем, однолітками. Сприяти розвиткові уваги, уяви, пам’яті, мислення.  Розвивати емоційну чутливість, здатність радіти своїм результатам роботи.

Виховна: Виховувати ініціативу, спостережливість, готовність прийти іншим на допомогу. Підтримувати і розвивати дитячу допитливість.

Мотивація: діяльність під гаслом «Все в природі цікаво» – виконання завдань від лісових мешканців.

Хід заняття
Вступна частина.

Вихователь: Дівчатка в кого гарний настрій поплескайте в долоні.
Хлопчики в кого чудовий настрій поплескайте в долоні.
Один одному всміхніться і на мене подивіться, ще мені ви усміхніться.
Діти, подивіться скільки в нас гостей  багато, треба з ними привітатися.
(Діти вітаються з  гостями)

Вихователь (підходить з дітьми до столу і дивляться у вікно).
Діти, подивіться, яка пора року за вікном.
Може хтось скаже, як вона називається?.
Діти. Осінь.
А ви знаєте вірша про цю пору року?

Читання вірша дітьми.

Чарівниця Осінь змішала багато фарб і своїми  чарівними пензликами розмалювала всі листочки довкола.
А що це? (Бере кленовий листочок який лежав на столі).
З дерева листок злетів і у наше віконце він влетів.
Щоб я вам його дістала.
Цей листочок не простий.   Він приніс для нас конверт!
Вихователь.  Давайте подивимось, що ж у конверті є.

ЛИСТ
Доброго дня, малята!
Я  Лісова Фея. Хочу запросити вас до себе в гості і показати вам красу осіннього лісу.
Я думаю, що ви любите мандрувати?
На вас будуть чекати цікаві пригоди, побачите лісових мешканців, які  хочуть з вами трішки розважитися і приготували для вас завдання.
А щоб ви не заблукали в лісі я залишу  вам підказки.
І ще  у мене до вас прохання, біля  завдань будуть листочки, за правильно виконане завдання ви  отримуватимете листочки, будь-ласка збережіть ці листочки до кінця подорожі. І коли ми з вами зустрінемося із  цих листочків я зроблю собі осінній букет. З нетерпінням чекаю на вас. Бажаю успіхів. Лісова фея.

Діти, вирушимо в подорож до осіннього лісу?  (відповіді дітей).
(діти виходять на галявину)

Діти, дивіться, ось перший листочок з листом, це означає, що ми правильно почали подорож.

Щоб отримати цього листочка нам потрібно  відповісти на запитання. Будьте уважні.

 1 завдання  ЗАПИТАННЯ - ВІДПОВІДІ
 (що означає уважно слухати і швидко відповідати)                                                
            
- Скільки сонечок на небі? (Одне)
- По скільки рук у мене і у тебе? (Дві)
- А вогнів у світлофора? (Три)
- А скільки лап у собаки? (Чотири)
- А скільки пальців на одній руці? (П’ять)
- Скільки кольорів веселка має? (Сім)
- Скільки  є порей року? (чотири)
- Скільки тиждень має днів? (7)
- А хвостів у білочки? (1)
- А хоботів у слонів? (10)
- А скільки пальців на руках? (Десять)
- А на двох ногах ? (Десять)
- Ось ви, діти, отримали листочок, а тут ще й підказка –загадка  куди нам йти в цьому великому лісі далі.
                           
Загадка: Коли ми його відкриваємо,
То чисте повітря в квартиру пускаємо. (Вікно).

(Діти підходять до вікна)

ЛИСТ НА ВІКНІ З ЛИСТОЧКОМ

2 завдання  «СУСІДИ ЧИСЕЛ»
Молодці. Шлях ваш ще довгий. Щоб швидше дістатися до ЛІСОВОЇ ФЕЇ, пропоную вам сісти на потяг. А щоб сісти на потяг, що потрібно мати?
Ось вам квитки, займіть свої місця. (Діти беруть по цифри і називають  свою цифру.)



Вихователь: То які сусіди будуть у цифри - 3? І так далі.
(діти сідають відповідно до своїх цифр)
Ось нам водій потягу дав наступну підказку-загадку:
 Невеликий сам на зріст
                                     Довгі вуха, куций хвіст
                                     На городі побував
                                     Там морквину попсував
                                     Довгі вуха скік та скік
                                     Ми погнались, а він втік (Зайчикик)
Фізхвилинка


(шукають зайчика  і підходять до зайчика)

«ЛИСТ З ЛИСТКОМ»
Привіт, малята. Весело мандрувати у потязі? Ви у справжньому осінньому лісі. Правда тут чудово? Тут потрібно бути дуже уважними і правильно орієнтуватися у просторі. Ви уважні? Зараз ми це перевіримо.                             

3 завдання          МАТЕМАТИЧНІ ПЛАНШЕТИ


(діти сідають за столи)
1. ДИКТАНТ
2. Загадка про цифру
(діти виложують цифру на планшеті)

Два кільця без кінця,
Усередині – без цвяха.
Якщо я перевернусь,
То ніяк я не змінюсь. (Вісім)

Знизу кружечок, а зверху – гачок.
Сусідка у неї – п’ятірка завзята,
Вгадайте, як незнайомку цю звати?     (Шість, шістка)

Раз гачок і два гачок,
А між ними — язичок.
Цифра нас зачарувала.
Ну а ми її впізнали.         (Три)

Руки вгору підніми,
Пальці швидко полічи.
Зліва п’ять і справа п’ять.
Скільки разом, як сказать?  (Десять)

Шістку вмить переверни
Вниз хвостом і розкажи,
Нову цифру як назвати?
Можеш зразу відгадати?      (Дев’ять)

Наступну підказку отримаєте якщо відгадаєте загадку і знайдете її.
(Тут загадка ) ЗАГАДКА: В темнім  лісі поживає.  Довгий хвіст пухнастий  має
Вона – вовчика сестричка.  Здогадались , хто … ? (Лисиця).

4 ЗАВДАННЯ РУХЛИВА ГРА   


Листок  із листом

Вихователь. Дітки, а що це? (Дістає різнокольорові хусточки). От,  лисиця!
Вона думає, що ми не знаємо кольорів. Але ж ми їх вчили. Пограємо в гру «Різнокольорові хустинки» і покажемо Лисичці, що ми знаємо кольори.
Рухлива гра «Різнокольорові хустинки» (дітям роздають різнокольорові хустинки. Під веселу музику вони танцюють, а коли музика зупиниться – діти підбігають до своїх «будиночків», відповідного кольору).

ГРА «ЗБЕРИ ГРИБИ»


Ой, діти, подивіться скільки грибів виросло на галявині, треба їх зібрати.
Ось я вам даю кошики з відповідними геометричними фігурами то і гриби збирайте з такою самою фігурою і ще скільки фігурок стільки й грибів у кошику.

І тут на одному грибі  ЗАГАДКА: Спритний, круглий і колючий,
                                                          І ні крапельки не злючий. (Їжак)
Йдучи до їжачка – тут болото: крок – вправо, стрибок – вперед,
Присіли, стрибнули…..
У  ЇЖАКА — ЛИСТ З ЛИСТКОМ
Вітаю вас, дошкільнята, ви мабуть вже втомилися йти через болото,
Тому я вам пропоную сісти відпочити, а заразом і завдання виконати.

5 завдання  ЛОГІЧНІ ЗАДАЧІ З ПРИЩІПКАМИ


(сидячи на килимі)
Діти, наше з вами завдання правильно порахувати зображення на малюнку і за допомогою прищепки показати правильну відповідь. Будьте уважні.
І тут  є лист: «Діти, час вам поспішати до того… підказка-загадка:       
                                              Хоч у нього шуба є, Та як холод настає,
                                              Він не їсть тоді, не п’є І не ходить, не гуляє,
                                              А у лігво спать лягає. (Ведмідь).
То чому нам треба поспішати, діти?  (бо ведмідь може спати лягти).

Підходять до ведмедя і бачать  листок з листом
«Я дуже радий, що ви дісталися до моєї барлоги. Вже я готуюся до зимового сну.
 Але мені дуже цікаво, як зимують інші звірі в лісі, під час морозів»

 6 завдання ПОСЕЛИТИ ТВАРИН У ЇХ ОСЕЛІ
                      (робота за столами).
                      
 7 завдання МАТЕМАТИЧНІ ПАЗЛИ


ЛИСТ ЛЕЖИТЬ «Діти, ви молодці, ви вже виконали всі завдання і зовсім скоро ми з вами зустрінемося. Вам тільки треба закружляти по осінньому лісі. До зустрічі.

ДІТИ  КРУЖЛЯЮТЬ  КОЖЕН З ЛИСТОЧКОМ.
З'ЯВЛЯЄТЬСЯ ЛІСОВА ФЕЯ
(Діти дають їй листочки).

8 завдання АПЛІКАЦІЯ 



(До порожніх ваз доклеїти осіннє листя, щоб була ваза  з квітами)
(діти свої вироби дарують гостям).

Підсумок заняття.
Лісова ФЕЯ. Діти, ви виконали всі завдання лісових мешканців і мої,
І  ось бачите, який кошик гостинців приготувала я для вас.