Гурток "Калинове намисто"


Для підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її сталого інноваційного розвитку  гурток «Калинове намисто» спрямовує  свою  діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, оптимістично та патріотично налаштованої особистості. При цьому  приділяється увагу такому пріоритетному напрямку освітньої роботи,  як патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку. 

З метою проведення змістовної роботи з дітьми  у групі створено відповідні умови: належне розвивальне середовище (іграшки, обладнання) і посібники (демонстраційний і роздатковий матеріал). Завдання щодо організації роботи з морально-патріотичного виховання  вирішується комплексно у різних видах діяльності: заняття, бесіди («Україна – моя Батьківщина»), ігри, індивідуальне спілкування, моральні ситуації вибору, читання художніх творів ( вірші про Україну ) тощо.


Будуються доброзичливі, теплі, приязні стосунки з дітьми, що базуються на довірі один до одного, взаємоповазі. У своїй роботі  використовується особистісно-орієнтований підхід до дітей, інтерактивні методи і прийоми. Розвивається емоційна сфера дітей, закладаються основи моральності, допомагаємо відчути єдність всього живого на землі. Знання базуються на духовному та моральному досвіді кожної дитини.

Патріотичні почуття дітей дошкільного віку засновуються на інтересі до найближчого соціального, природного і культурного оточення (сім'ї, батьківського дому, рідного міста, села, країни, традицій та звичаїв свого народу). Тому  позитивне ставлення до світу закладається на основі виховання любові та поваги до найрідніших людей (мами, тата, бабусь, дідусів, братів, сестер), усвідомлення тісного взаємозв’язку між поколіннями.

Патріотичне виховання передбачає також ознайомлення дітей дошкільного віку з природою рідного краю. При цьому  робиться акцент  на красі, розмаїтті, багатстві та особливостях природного довкілля нашої країни, виховуючи любов до нього. Гартування маленького патріота відбувається шляхом формування уявлень про назви рідного села, найближчих вулиць, столиці нашої Батьківщини, про її визначні місця. Також дітей ознайомлюють із державною символікою України (прапор, герб, гімн). Цікавою і корисною для них є інформація про людей, які прославили нашу країну (художників, композиторів, письменників, винахідників, учених, мандрівників,  лікарів, спортсменів) та характерні риси українського народу взагалі (миролюбність, доброзичливість, гостинність, працелюбність, творчість, мудрість тощо).

Особлива увага приділяється одному з важливих напрямків патріотичного виховання – це  прилучення дітей до народознавства – вивчення культури, звичаїв рідного народу шляхом ознайомлення з характерними ознаками побуту українців (житло, одяг, предмети побуту, народна іграшка), народних  ремесел (гончарство, вишивка, килимарство, лозоплетіння тощо), символів (верба і калина, вінок, рушник).


Виховання любові до Батьківщини, гордості за свою країну поєднується із формуванням доброзичливого ставлення один до одного.

З метою реалізації окреслених вище завдань   створюються умови для накопичення дітьми першого позитивного загальнолюдського духовного досвіду через активне залучення їх до різних видів діяльності: ігрової, пізнавальної, комунікативно-мовленнєвої, предметно-практичної, образотворчої, музичної, рухової, театралізованої тощо.